SARAYDAKİ MÜCEVHER

22 Eyl

DaeJangGeum Giriş 

Bu ilk yazım tahmin edebileceğinizden daha da özel. Çünkü dramaların babası “Saraydaki Mücevher” üzerine birşeyler yazmaya çalışacağım. Baştan sona defalarca izlediğim, beni ağlatan tek dizi. Oturup her gün dizi bekleyenlerle eskiden bi güzel dalga geçerdim ama o da ne! Dae Jang Geum geldi, mertlik bozuldu. Bana yapmam dediğim şeyi yaptırdı, bana drama sevdiğimi gösterdi! İşte bu yüzden herkese bu harikadan bahsetmeye karar verdim.. 

Baş rol oyuncuları:

    Lee Young Ae.Ji Jin Hee 

          Lee Young-ae                    Ji Jin-hee

 

Konunun başı:

Olaylar Cangema’nın (Jang-geum) anne ve babasının evlenmesine kadar uzanan bi zincirle başlıyor. Kraldan kraliçeyi zehirleme emri alan Seo Cheon-soo (Cangema’nın babası) sonunda sinirleri bozulup tam kafayı yemek üzereyken bi keşişle karşılaşır. Bu ilginç adam, Cheon-soo’nun hayatını üç kadını etkileyeceğini söyler: ilk kadının ölümüne neden olacaktır, ikinci kadının hayatını kurtaracak ancak daha sonra ölmesine neden olacaktır ve üçüncü kadın da adamın ölmesine neden olacak ancak daha sonra birçok hayat kurtaracaktır. (Bir hayli zaman geçtikten sonra kim oldukları netleşen bu üç kadın sırasıyla Kraliçe Yun, Park Myeong-yi (Jang-geum’nın annesi) ve Jang-geum’nın kendisidir.) Dizinin başlarındaki bu sahneler bile oldukçe etkileyiciydi bence. Özellikle de Cheon-soo’nun üçüncü kadınla karşılaşmamak için ne yapmalıyım sorusuna keşişin “ikinci kadınla karşılaşmamaya çalış” diyişi çok hoşuma gitmişti.

babası annesini kurtarıyorKüçük cangema annesiyle

Her neyse, sonunda istemese de karşılaştı tabii ki. Saraydaki dalavereli oyunlardan haberder olmaya başlayan Miyomi’yi (Myeong-yi) hain baş kahya iftira atarak öldürtür. Daha doğrusu öyle sanar. Ama en iyi arkadaşı Lady Han panzehir koyunca ölmez ve Cheon-soo onu bi nehrin kıyısında bulur, hayatını kurtarır. Bunun üzerine ikinci kadının o olduğunu anlamıştır ama gönül işte. Durumu Miyomi’ye de anlatır, eğer peşinden gelirse onun yüzünden ölebileceğini.. Ama Miyomi “zaten artık bu hayat benim değil” diyerek kabul eder. Sekiz sene sonraki sahnede 8 yaşındaki küçük, zeki çocukları Cangema’yı gördük..

Oturup size tüm diziyi anlatacak değilim isteyen izler. Geniş özeti de var Wiki’cik’te. Ama size en sevdiğim bölümleri “top 8″ (daha uzayabilir) yaptım 🙂 (Dedim ya kafayı bunla bozdum)  Aslında kendime yaptım 🙂 İnternette genelde 70 bölüm üzerinden olduğu için ona göre bölüm numaralarını yazdım.

En sevdiğim bölümler:

#8 numara:(32/70) Cangema ile Lady Han’ın birbirlerinden haberdar oldukları an. Harikaydı.. Çekik gözlülerin hiç adeti değildir ama -şaşırtıcı bi şekilde !- kucaklaştılar

#7 numara:(32/70) Aslında bu bölüm bir numara bile olabilir. Cungo Min’in her şeyi öğrenip Lady Seo (Soleyn, soleyn 🙂 ) demeye başladığı andı, ayrıca şu replik de cuk deyip oturtulmuş resmen: ”From now on, can i share your burden and pain in your heart?”. Bu cümleden tüm dizinin ikisinin başrolünü oynadıkları nasıl bir dramaya dönüşeceği belliydi zaten

#6 numara:(59/70) Cangema’nın ilk defa içten teşekkürlerini böyle sunuyor. Gerçekten zor bi süreçti ikisi için de.. Kralın hastalığını çözemese ikisi de ölecekti..

0605

#5 numara:(21/70) Cangema ve Cungo Min’in coştuğu sahne, en eğlenceli bölümlerinden biridir dizinin (şüphesiz Bay Duk-gu’nun maceraları bin kat daha komik) Ama koskoca asker adamın çocuk gibi oynayıp zıplaması bi garibime gitmişti. Adamı maymuna çevirdin be Cangema 🙂 

Bay Duk-guBayan Duk-gu

        Bay (Amca) Duk-gu: Yeri gelmişken adam süperdi ya. Cangema’ya ne güzel babalık yapardı, her sıkıntısında elinden geleni yapardı. Başlarda Cungo’yu kendilerinden mal alsın diye sürekli taciz ediyodu:) Cungo da bunu korkutup korkutup gülerdi. Ayrıca karısından da çok korkardı, Bayan Duk-gu bunu hep döverdi, şekil a-1 🙂

#4 numara:(38/70) Evet Cangema haklısın, yüzü biraz kırmızıysa hafif ateşi var demektir! Üstelik Cangema sonradan ellerinin de sıcak olduğunu söyleyecekti!

#3 numara:(64/70) Bardağın taştığı nokta. Sonunda Cangema da ağlayıp, Cungo’ya onu götürmesi için yalvardı. Bu kızın ağlaması insanın içini parçalıyo 🙂

#2 numara:(35/70) Lady Han ve Cangema’nın sürgüne gönderilişleri. Lady Han öyle acıklı öldü ki, ben bile ağladım. Aslında okuduğuma göre, Lady Han aslında daha erken ölecekmiş ama fanları o kadar baskı yapmış ki, ölümü biraz ertelenmiş. Bence daha erken ölseydi bu kadar etkili ve acıklı bi sahne olamazdı. Diziyi bu bölüme kadar izleyip burda ağlamayan insan taş kalplidir! 🙂

 Cangema sürgüne Lady Han'ın son anları  lady han ölüyorSürgüne giderken

#1 numara:(51/70) Min Jeung-ho (Cungo Min) Cangema’nın hayatını kurtarışı, bariz en güzel sahneydi. Ama şunu da söylemeden geçemeyeceğim. Cangema Cungo’nun hayatını bi kez kurardı. Sonra adamcağız kızı defalarca korudu, kurtardı, her sıkıntısında yanında bitti, ne derse yaptı. Yazıktır 🙂

 

20040322001701ps7

Sahne Arkası:

 

LYA'nın lolipopu-> O lolipop’una çok güldüm açıkçası. İtiraf edeyim çok şirin çıkmış

200403241145372100_1

 

 

-> Huzurlarınızda Sona Min, Cungo ve cangema’nın zeka küpü çocukları, ee mutlu son kaçınılmazdı zaten. Şunu da söylemeliyim ki, bu kız Cangema küçükken sarayda onun arkadaşı rolünü de oynamıştı. Ee eleman sıkıntısı vardı herhalde:)

 

 

sons50200312151400422-> Benim oturup ağladığım sahne. Bu resmi görünce o bölümün etkisi ben de azalmıştı. Gerçekte koca kadını taşıyacak hali yoktu ya zaten 🙂

 

 

 

 

 

dae janggeum sahne arkası

Vee komik çekim hatalarını da aşağıya tıklayarak izleyebilirsiniz, tek kelimeyle harikalar:)

DAE JANG GEUM ÇEKİM HATALARI

Dedikodular:

Hadi benden kıyak, bi kaç dedikodudan bahsediyim.

**Lady Choi gerçekte dizide olduğundan 10 kat daha kötüymüş. Sadece Cangema’nın hayatını zorlaştırmakla kalmamış, Gumyang’ı da Kral’ın cariyesi olması için zorlamış. (Buna inanmıyorum ama ilginç dedikodular hoşuma gitmiyo diil:) ) 

**Dizide Cungo Min’in Cangeama’yı öptüğü bir sahne varmış. Ama başrol oyuncumuz Lee Young-ae bunun uygunsuz olacağını düşündüğü için sahne kaldırılmış! (Bu arada 70 bölümlük bu dizide en ufak kötü/ terbiyesiz sahne yoktu, hayatımda böyle edepli bir televizyon programına bir daha rastlayabileceğimi sanmıyorum. Hatta bu çekik gözlülerde sarılma denen şey bile yok, karşıdan kafa sallıyolar, ağlıyolar ama asla sarılmıyolar!)

**Yonsenga başta Cangema’nın rolünü oynayacakmış ama Lee Young-ae’nin dizide oynayacağı kesinleşince o da Yonsenga rolünü oynamış.

yonsenga ve kral–> Yonsenga ve Kral!, başka bir film için yine beraberler..

**Ayrıca başta Lady Han rolünü de Lady Choi rolündeki bayanın oynaması planlanıyormuş, sonradan dizideki haline karar verilmiş,neyse ki:)

Diziden sahneler:

lady jang-geum 

 

-> Cangema başta bir saray leydisi, yani aşçıydı. Hatta baş kahyalık yarışında Kral bi ara gaza gelip ona “sen Kore’nin en yetenekli aşçısısın” demişti.

 

 

cangema ve gumyang

 

-> Cangema’nın yanındaki kız Gumyang. Başlarda iyi arkadaşlardı. Ama Gumyang çocukluğundan beri Cungo’ya aşıktı ve Cangema’yı defalarca onunla konuşurken görüp onun da Cangema’yı sevdiğini anlayınca (dizide her şey bu fırça yüzünden, Cungo Cangema’ya fırça satın alıyodu) Cangema’ya düşman olmuştu.

 

 

yonsenganın köpeği

 

-> Krala hediye edilen köpek, Yonsenga’nın (Cangema’nın en iyi arkadaşı) Kraliçe olmasını sağlamıştı. Hey gidi günler, Cangema yüzünden bozulan moralimiz Yonsenga’yla azıcık düzelmişti.   

 

 

 

 

Cangema Cecu'da-> Cungo, Cangema Cecu’ya sürülünce oraya da gitmişti. Bu sahnede Cangema’dan kaçmak yerine Lady Han’ı aklayabilmek için ona bi şans daha vermesini istemiş ama yine de adadan kaçmak isterse ona yardımcı olacağını söylemişti. Sonra Cangema Cungo’ya yine güvendi, zaten pek de seçeneği yoktu.

 

 

 

 

 

 Candokya

 

->Bu da Candokya, Cecu’daki meşhur kadın doktor. Cangema’ya tıbbı öğreten kişi. Sonra da Cangema’ya çok yardımı dokunmuştu. Bu arada az önce aşçıydı şimdi noldu derseniz doktor oldu!! Şaşacak bişey yok, Cangema her şeyde iyidir. Süper yetenektir:)

 

 

 

 

Doktor Cangema-> Şinbe çok tatlı bi kız, Cangema’ya da çok destek oluyor. Cangema’nın en sevdiği hemşire arkadaşıdır.

Shin-be 

 

 

 

 

 

 

daejanggeum mutlu son-> Mutlu son 🙂

Diğer resimler:

  Cangema hocasının peşinde Cangema Seo 28 cangema+cungo min Cungo Min Cungo Minn

Oyuncular:

LeeYoungAe1LeeYoungAe2 show_sketch09

Burda Lee Young-ae’e yer vermeden olmaz, harika bi oyuncu, işte onunla ilgili çok hoş 2 video:

Big Korean Wave Stars -> Şarkı söyleyişini takdirle karşılıyorum:)

HAPPY AFTERNOON SHOW

 

Hamangyeon (Diziyi dizi yapan budur işte, Cangema’yla Cungo’nun olduğu her yerde bu var) 

Icy shades of blue
I’ve been true to you
Shaped my world on ‘soon’
Prayed to ghostly moons
Deep and dark it preys
Bleak and stark embrace
Love’s a shark at bay
Till your heart’s betrayed
Oh, the curse of men and war
My hero’s cry is empty, forlorn
In the silence I conceed
my heart can’t flee
this hopeless dream must be or vanish foolish love

Once you promised distant shore
and o’re the waves you’d lift me once more
Now my pain brings no reward
your fate’s bound and sworn

From a far I wish you near
and with each breath, I tremble with fear
For in spite of how I bleed
my heart can’t flee this hopeless dream must be or vanish foolish love
My heart can’t flee this foolish love

 

DaeJangGeum Dizi Açılışı

Hep beraber söylüyoruz hadi bakalım 🙂

o na la o na la a ju o na

ka da la ka da la a ju ga na

na na ni da lyeo do mok no na ni

a ni li a ni li a ni no ne

he I ya di i ya he I ya na la ni no

o ni do mok ha na da lyeo ga ma

 Not: Sürekli güncellemeye çalışsam da link’ler zamanla silinebilir. Videolar için anahtar kelimelerle ‘lee young ae’, ‘dae jang geum ng’ ‘djg behind the scenes’ gibi, rahatlıkla herhangi bir video paylaşım sitesinden bol miktarda video bulabilirsiniz zaten. Herkese gösterdiğiniz ilgi için teşekkür ederim.

GÜZEL BİR DİZİYDİ

 

 
Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: