my girl friend is a Guminho

22 Eyl

My_Girlfriend_is_a_Nine-Tailed_Fox Gumiho poster

Normalde romantik komedilerde başroldeki erkek hayvan gibi davranır, türlü gurur oyunlarıyla seyirciyi gıcık eder. Ama bu dizide aksine başroldeki kız tam bir hayvan! Cidden!

“My Girlfriend is a Gumiho”nun bu senenin yeni ve şeker romantik komedilerinden olduğu malumunuz. Herkesler yazdı çizdi ama ben de benim de blog arşivimde aynı şekerlikte bir Gumiho yazısı olsun istediğim için yazıyı yazıyorum.

Gumiho, yani dokuz kuyruklu tilki, efsanevi bir yaratık. Aslında bir resimde kuyruksuz olarak bir tapınağa hapsedilmiştir. Ancak kendini bilmez korkak bir oğlan Gumiho’nun sesinden tırsıp kuyruksuz tilki resmine 9 kuyruğu çizince tilkimiz serbest kalıveriiir. Oradan korkarak bir hışımla kaçan oğlan ormanda yaralanınca gumiho kıyamayarak oğlana değerli tohumunu/gücünü verir ve onu hayata döndürür. Gel gör ki, bu tohumdan çok uzakta kalamayacağı için oğlana resmen musallat olur.

Bir tarafta bir gumihoyu ölümüne beslemek zorunda olan şaşkın oğlan, diğer tarafta insan gibi görünmeye çalışan şirin ve oğlandan daha şaşkın olan perilerden güzel (!) gumihomuz.. Gumiho onu yiyecek diye oğlanın ödü kopuyor. Gumiho da bilinçsiz de olsa oğlanın ona verdiği kırmızı kareli gömleği üstünden hiç çıkarmıyor. Böyle sevimli şeyler işte.

gumiho

Şimdiye kadar bahsettiklerim kulağa (ya da göze) çok bilimkurgu gibi gelse de aslında çok az miktarda bu tarz öge var. Şahsen bilimkurgudan nefret ederim; yaratıklar, gerçeküstü varlıklar, ruhlar, vampirler falan bir filmde en görmek istemediğim elemanlardır. Ama bu filmde bahsedilen gumiho karakteri zaten insan olmaya çalışan bir tilki olduğu için, neredeyse tüm insani vasıflara sahip. Sahip olmadıklarını da zamanla etrafından öğreniyor hahah.. Dolayısıyla işin sci-fi yönü tamamen şirin esprilere zemin hazırlama görevi üstleniyor.. Ki buna bayıldım.

Bir de dizi çok içtendi. Yani daha en baştan “et parası” terimiyle beni kendine bağladı. Başka bir örnek, alışveriş marketlerindeki ürün tanıtım stantlarıyla alakalıydı. Beş parasız olan oğlan tilki kızımıza et yedirmek zorunda olduğu için çareyi bu beleş ürünlerde bulmuştu. Kız markette bir o ızgaranın başında, bir diğerinde koşuşturup etleri lüpletirken aklıma çocukluğum geldi. Ne yalan söyleyeyim çocukken biz de aynı şeyi yapardık. Hatta hafta sonları büyük marketlere gidince ilk iş o stantlardan açmışlar mı diye her yeri turlardık. Hahahah. Dizide, dünyanın öteki ucundaki Kore’nin bir marketinde aynı manzarayı görmek beni hayli güldürdü.

Hatta gumiho kız beleş etleri mideye yollarken, oğlan da beleş bakım malzemeleri ve parfümlerden istifade etti. Hahahah.

Yani izlemenizi tavsiye ediyorum, online izleyebilirsiniz. Güzel vakit geçireceğinize garanti veriyorum. Hatta indirin, hatta ve hatta alt yazı da withs2’den gelsin. Mutlu mutlu sırıtarak, bir yandan etler için ağzınız sulanarak Gumiho’nun bir sonraki bölümünü benim gibi iple çekin.

Son olarak HOY HOY!!

 gumpost

Oyuncular

Shin Min-ah: Gu Mi-ho rolünde

Lee Seung-ki: Tatlı oğlan Cha Dae-woong rolünde. İlk defa izledim. Şimdi Brilliant Legacy’i inanılmaz izleyesim geldi..

Ya bir de şu oğlanın gıcık noonasını bir yerlerden hatırlıyorum diyordum, meğer Muhteşem Kraliçe’nin Maya’sı vardı ya, Dokman’ın annesi, işte onun gençliğini oynayan kızmış. Dokman’ın annesini oynayan kadın da burada hala rolündeydi. Onu Düşlerimin Prensi’nde de ciddi anne rolünde görmüştük. Doğrusu böylesine geyik bir rolün üstesinden gelebileceğini düşünmezdim hiç.

“İzleyenler için” Bölümü= SPOİLER

Şimdi ben 10-16. bölümler arası yazmak istediğim şeyleri nereye yazsam diye hep tedirgin oluyorum. Yukarı yazamam, orası hiç izlememiş olanların da okuduğu bir yer. Sevdiğim bölümlerin de hatta özellikle son maddelerini insanların okuduğu izlenimini edindim.  Dolayısıyla spoiler koklatacağım bölümü burası-yazının tam ortası heheh- olarak seçtim. Evet, koklatacağım sadece, açıkça söylemem.

12. bölümün Kore dizilerindeki eşsiz yerinden bahsetmiştim, hatırlarsınız. Bu bölümün kavuşması 11. bölümde olsa da ne yalan söyleyeyim orada pek hissedemedim bu duyguyu. Çünkü malak bir şekilde kendimi oranın bir rüya olduğuna inandırmıştım, nereden bilecektim şak diye kavuşacaklarını. Koreliler böyle işte, ayırmak için o kadar uğraş, sonra löp diye kucak kucağa olsunlar. Neyse işte, rüya olmadığını anladığımda çoktan bölüm bitmiş ve o kavuşmanın büyüsünü yaşayamadım.

Ama o 12. bölüm yok mu!!  O kadar güldüm ki. Durdurdum videoyu “puhahaha” mı desem “muhahah” mı desem. Az gelir hepsi. Şu “cakcigi” ya da namı diğer “çiftleşme” muhabbetine zaten bayılıyordum. Bir de kızımız ve oğlumuz ciddi anlamda bu işi masaya yatırınca güldüm ölmekten.

Her bebek için bir üst level’a geçmece, Mario müzikleri falan, hoi hoi, hahahahah.tilki kız

  • 9 kuyruklu tilkimizin 9 özelliği: Eşsiz/özel, güç, dürüstlük, cesaret, kendine güven, Dae-woong’la ilgilenmesi, sinirlilik, inanç/güven, Dae-woong’un ondan çok çok çok hoşlanıyor oluşu. (Nomu, nomu nomu nomu nomu nomu nomu nomu..)

Her neyse, sonuçta klasik 16 bölümlük tüm Kore dizilerimizde olduğu gibi bunda da 11-12. bölümlerde aşklarını itiraf edip 14. bölümün sonunda ayrıldılar ve sonra yine oldukça klasik olarak üstünden bir zaman geçtikten sonra karakterlerimiz ne haldelermiş onu gördük..

Ekstra olarak bu dizide bol bol gülmece var. En tahmin edilemez anda kahkahalara boğulabilirsiniz, tam etraf ciddileşmiş, siz gidişata kendinizi kaptırmışken bir espri patlatıyorlar ki sorma gitsin. Mesela Dae-woong’un arkadaşları oğlanın düğünü nasıl bozacağını hayal ediyorlar..  “Ama unni tahmin edilemez hatta hayal bile edilemez demişti!” İşte sonucu aşağıdaki resim 🙂

hayal edilemez sahne

Sonra ne? “Üçümüz kardeşiz”. Muhahahha. Türk filmlerinde bile bu kadar yoğun entrika olmuyor e be dostlar.

  • Dizinin en acıklı bölümü: “Niye kuyruklarını benden saklıyorsun?” Hahahhahahh

Ama artık sonlara doğru dedim ki, Dong-ju öğretmen kesin kızla oğlanın arasını yapacak. Zaten belliydi, aynı olayları yaşata yaşata bir hal oldular adama. Ama Kig-dal mıdır Gal-dil midir ne karın ağrısıymış.

Bir de halmoniyi de gördük, yihu. Resimden kayboluverdi, çok şirindi.

halmoni

Sevdiğim Bölümler

  • Gumiho’nun insan adının Mi-ho oluşu. Woong arkadaşına kızın bir gumiho olduğunu söylememeliydi. Bu yüzden soyadı Gu adı Mi-ho oluverdi spontan olarak.
  • Kore’de tilki yağmuru derlermiş yaz yağmurları için. Kız ağlayınca yağmur yağmasına bayıldım. Ama daha çok oğlanın kızın ağladığını anlayıp rahatsız hissetmesi güzeldi.  Tabii sonlara doğru o yağmurlar size daha farklı duygular da yaşatıyor. O insanı seviyorsan ve o insan ağlıyorsa ne yaparsın? Dizinin başında ve sonunda bu soruya farklı cevaplar var, ama her haliyle tatmin olduk dimi 🙂
  • Yönetmenin duvarı deviren çişi !!
  • “Çiftleşmek” (cakcigi gibi bir korece telaffuzu var, hahah)

cakcigi hazırlığı

  • Yönetmenin ağzındaki kibrit.. Hiç böylesini görmemiştim. Zaten teşhirci gibi giyinmesine hiçbir şey söyleyemiyorum. 

  yönetmen 3yönetmen 4

  • Oğlanın gumiho’ya insan gibi davranmadığı anlar, harika. Mesela kıza elini ver diyor aynı köpeğe denilen gibi. Verince de başını okşayıp aferin kızım diyor, hahah. Ama kız da oğlanı az elinde oynatmadı yiyeceğim diye.

gumihonun kuyruklarıbu suratsız kim

  • Durumu anlamaya çalışan kafası karışık yönetmen

yönetmen 1yönetmen 2

  • Saçma sapan yönetmen hallerinden diğeri, ama buna bayağı güldüm.

teşhirci yönetmen

  • “Dong-ju öğretmen sıradan bir etse, sen benim için bifteksin.” Mi-ho oğlanı önemsediğini böyle anlatıyordu.
  • Telefonun zili nasıl “Et seviyorum” diye çalabilir.. Bu nasıl bir süprizdir, aman yarabbim.
  • Yine sauna! Yine koç başı! Artık biliyorsunuz nasıl yapıldığını 🙂

koç başı

  • Gumiho’nun aşkı

cakcigi olmadı, derdimize yanalımçuhanın ne yoçiiiii

Bu dizide de “Can mı canan mı?” sorusuna cevap aradık. Ve orta yolda buluşmaya karar verdik, hahahha. Bakalım siz hangisini tercih edeceksiniz?

En En En En Sevdiğim Bölüm

  • Hediye tavuk butuuuuuu!!!! Ben de istiyorum ondan.

 

Son söz olarak, ey bu diziyi hala izlememiş Kore sever arkadaş! Et aşığı bir tilki kız ile ortalama bir kızdan çok renkli bileklik takan aklı bir karış havada oğlanın hikayesi iyi gelir, izle bak.

 

 

 

soooonn

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: