korece kelimeler

22 Eyl

Tabii ki şunu da göz ardı etmeyin ki ben senelerdir bu Kore harikasından haberdar değilim. Özellikle 1 senedir yoğun bir şekilde Korece konuşmalar duyuyorum. Buraya da duyduğum şekilde yazıyorum.Küçük hataları mazur görürsünüz artık. Ayrıca takdir edersiniz ki, benim kelimelerin anlamları hakkındaki yorumlarım tamamen dizileri çevirenlerin marifetleri ölçüsünde sınırlı. Bazılarını yanlış anlamışsam düzeltin beni.

 

Balli: Hemen, acele et. Balli,balli, her şeyin sonuna balli. Seviyorum bu kelimeyi

Himdıro: Zor geliyor, güçlük çekiyorum, bana acı veriyor

Yeppuda: Güzel   Uri Joo Yoo-rin çongmal çongmal yeppudaaaa, yeppuci?

Kyolhonhaca/Köronhaca: Evlenelim, evlen benimle

Namu: Ağaç

No çugo şipo?: Ölmek mi istiyorsun.

Hana, tul, set: 1,2,3

Na do: Ben de

Yobu: Tatlım (mesela eşlerin birbirine hitabı)

Paboya/ Pabo: Aptal

Hengbokhe: Mutluyum

Çebal: Lütfen

Şiro: İstemiyorum

Hacima: Yapma

Kıman hacima: Kes şunu, yapma artık. Kesinlikle favorim

Kajima: Gitme

Ka: git

Tag: Tavuk

Malheba: Söyle

Maım: Hislerim, duygularım, kalbim

Çongmal: Gerçekten

(örneğin;

çongmal mianhe: gerçekten özür dilerim

çongmal çohaye: gerçekten hoşlanıyorum

çongmal amia: gerçekten kanser)

Amia: Kanser

Sallacu seyo: Kurtarın, koruyun, canımı bağışlayın

İronha: Uyan

Wasso?: Geldin mi?

Yaksokhe: Söz ver

Pab: Pilav

Çotta: Harika hissediyorum, iyi geldi

Gıt/kıt: Son, (bitti).. En sevdiğim kelimelerden, gıt, gıt, okeyyy? deyişleri çok komik geliyor kulağa

Namca: Erkek

Yoca: Kadın

 

En çok da bağlaç öğrendim;

Kırigu: Ayrıca

Kınde: Ama… Bu da favorilerimden

Kırom: O halde

Kınyan: Sadece (Amma da k’li bağlaçları var)

Hokşi/Hukşi: Acaba.. Bir ihtimal..?

 

Ve son olarak:

Kı caşik: O çocuk.. Sanki seni serseri der gibi 🙂

Bir Cevap Yazın

