I AM SORRY, I LOVE YOU

22 Eyl

so ji sub-cha moo hyuk

미안하다, 사랑한다 / Mianhada, Saranghanda

Misa, resmini gördüğünüz So Ji Sub’un alıp götürdüğü bir K-drama. İntikam, bağışlama, mutluluk ve acı çekmek üzerine harika bir dizi. 2004’te KBS’de yayınlanmış ve 16 bölüm. Bu sayede bir çırpıda izlenip bitiriliyor. Hiç Kore dizisi izlemediyseniz, başlangıç için iyi bir seçim olacak. Adam karizma, kız cici kız. İlk başlarda sıkılsanız bile 7.,8. bölüme kadar sabredin. Sonrası, Misa’nın suyuna kapılmışsınız demektir. IMDb notu: 8.6 . Test edildi onaylandı!

Gidip izleyin sonra gelin okuyun bence. Ben uyarımı baştan yapayım da 🙂

 

Oyuncular:

Cha Moo-hyuk:  So Ji Sub

Misa için temel olarak Moo-hyuk’un hikayesi diyebiliriz. Evlatlık olarak Avustralya’ya gelmiş, burada bir sokak serserisi, gangster -ya da her ne derseniz- olarak yaşıyor. Kore’ye hiç tanımadığı halde sevdiği annesini bulmak için dönüyor. Ama annesini tanımak hiç de umduğu gibi duygular yaşatmıyor ona. Sadece intikam için yaşamına devam ederken annesini farklı yönleriyle keşfedeceğini bilemezdi. Çaktırmasa da, seven (herkesi) bir insanı oynuyor aslında.

Song Eun-chae:  Im Soo Jung

Ünlü şarkıcı Yune’nin stilistliğini yapıyor. Ayrıca en iyi arkadaşı da. Küçüklüğünden beri aynı evde büyümüşler ve 20 senesini de ona aşık olarak geçiriyor. İyi niyetli, sonracııma yardımsever bir kızı oynuyor.

 imsorryiloveyou

 

Normalde herhangi bir film ya da diziyi seyretmeden önce hiç yorum okumam. Sonunu ya da gidişatını önceden bilmekten nefret ediyorum.  Bu dizi için de bir kaç yerde  “Çok ağladım. İzlediğim en güzel diziydi. Bir daha seyretmek istiyorum ama kaldırabilir miyim bilmiyorum.” yorumlarına rastladıktan sonra, çok da internet yorumlarını deşmeden, herhalde kötü olamaz diye hemen başladım izlemeye.ImSorryILovedYou-SoJiSub

Misa ağlatan bir dizi mi? Tamamen sizin hassasiyetinize bağlı. Mesela zaten duygusal bir insansanız hiç bulaşmayın. Dizinin kesintisiz her bölümünde varillerce göz yaşı dökeceğiniz kesin. Benim gibi normalde hiç ağlamayan ama Kore dizilerine karşı zaafı olan biriyseniz, 7-10. bölüm arası burnunuz sızlamaya başlar. Sonra doldur boşalt yöntemiyle göz yaşı akıtmadan ağlarsınız. Son 5 bölümde de göz yaşları yüzünüzün sınırlarını aşar, ağlamayı bıraksanız da kollarınızdan akmaya devam eder. Ama filmin sonunda ben beklediğim kadar çok ağlamadım. (Sadece o anki ruh halimden galiba, yoksa en ağlatacak sahneler sondakiler herhalde) Belki de gözümde yaş kalmadığındandır. Yani filmin içinde çok daha fazla ağladığınız yerler bol bol var.  Eğer hiç ağlamıyorsanız ama yine de insansanız, sanırım yine de dizinin ikinci yarısına gözü dolu devam ederseniz.

Hayatımın en muhteşem dizisi diyemem ama en iyi dizilerde ilk 10’uma girer. (Aşağıdaki iki resim en sevdiğim sahnelerden) Değişik bir etkileyiciliği var. Daha önceden kendim yaşadığım halde kayıtsız kaldığım üzülmediğim şeyleri misa6to2öyle bir anlatmışlar ki, şimdi başıma gelse oturup ağlayabilirim. Mesela şu sahne: Hastanede Moo-hyuk’un yanından bir sedyeyle ölü birini götürüyorlar. Moo-hyuk’un eli ölünün eline sürtüyor. Adam dakikalarca yerinden kıpırdayamıyor. Ne bileyim mesela burası beni çok etkilemişti. Kızla yaşadıklarından çok bu tarz şeylere ağladım ben.

Bir de So Ji Sub haykırdıkça içim parçalandı. Özellikle sevdiği tüm insanlardan son isteğinin hep ona yemek yapıp gitmeleri olması ve dizi boyunca buna atıfta bulunulması çok şık bir düşünce olmuş. Hele son bölümdeki bu isteği, yemeği boğazına dizile dizile yiyişi ve azıcık bile olsa onu seven kadına duyduğu minnet. Hala tüylerim diken diken oluyor.

 Neyse işte, ağlak kızlarınki gibi bir dizi yorumu yapmak istemiyorum kesinlikle. Sadece niye çok ağladığıma delikanlıca bir kılıf uydurmaya çalışıyorum..

Misa’da bazı değerlerin önemi anlatılıyor. Dizinin sonunu tahmin ettiğinizi sanıyorsunuz (özellikle Kore dizilerinin mantığını bilenler anlar) ama bir kaç sürpriz (bu kelime az kalır) de oluyor. Çünkü bazı olaylara o kadar odaklanıyorsunuz ki, sonunu tam olarak tahmin etmeniz mümküm değil. İzleyip tahmin etmiş olan varsa gelsin benden ödül var. (Tam olarak hangi kısımlarını olduğunu burada söylemem merak etmeyin)

misa-ep8

2 harika replik:

  • Tanrım… gerçekten varsan, sana bu sözü veriyorum. Eun-chae’nin kalan günlerimde yanımda olmasına izin verirsen.. Kalan günlerimi bu kadınla geçirme fırsatını verirsen bana, her şeye bir son vereceğim. Kinimi, öfkemi bir kenara atacağım ve huzur içinde öleceğim. Tanrım, sana söz veriyorum.

eun-chaee

 

  • Moo Hyuk: Bana acıma. Hayır lafımı geri alıyorum. Bana acımalısın. Sevgi ve merhamet göstermelisin.  Şefkate ihtiyacım var.    
  •  Eun Chae: Sen.. hiç de acınacak bir durumda değilsin. İçinde kocaman bir sevgi barındırıyorsun. Sana ihanet eden kadın için kurşun yemeyi göze alacak kadar. Kocaman bir sevgi. Sen bir zavallı olamazsın. Sana acımıyorum. Hiçbir zaman acımadım. Ve bundan sonra da acımayacağım.

 

2 yeni yemek öğrendim:

  • Kimchi -lahana ve turpla yapılan bir çeşit sebze yemeği
  • Kimbap -bu da suşi görünümünde birşey.

2 yeni Korece kelime:

  • Demarin: kesinlikle
  • Acuşiiiiii (bunu Old Boy’dan biliyordum zaten ama pekiştirmiş olduk)

2 yeni lakap:

  • Taş kafa
  • Bay Sapık

Sevdiğim 2 yardımcı karakter:

  • Kal-chi (Moo-hyuk’un ikizinin oğlu)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

  • Min-chae (Eun-chae’nin kız kardeşi) : Bu kız komik gerçekten.

min chae

 

 

misa gif    misa gif2 misa11

 

Aslında So Ji Sub dizideki karaoke performası ile şarkı söylemeyi beceremediğine inandırmıştı beni. Helal olsun gerçek bir oyuncuymuş. Sesi de güzelmiş!  Hala inanamıyorum ama 🙂 (video’yuşurada gördüm ilk, güldüm baya )

 

Misa: İlgili Linkler

 

http://www.kbs.co.kr/drama/misa/

http://www.mysoju.com/im-sorry-i-love-you/  İngilizce, izleyin. (Feeding my drama addiction 🙂 )

http://www.ezgidizi.com/asyadizi/tag/im-sorry-i-love-you  Türkçe izleyin.

http://www.spcnet.tv/Korean-Dramas/Im-Sorry-I-Love-You-Misa-review-r938.html  izledikten sonra okuyun!

http://www.korea-fans.com/forum/im-sorry-i-love-you-misa-2004-t-4546.html 

http://wiki.d-addicts.com/Sorry_I_Love_You

 http://www.megaupload.com/?d=vc8231vi  Misa OST (İzlerken ağlamaktan değerini anlayamamışım bunların)

 

misa happy

Bir Cevap Yazın

