EFSANE PRENS

22 Eyl

jumong aile fotoğrafı 

The Book of Three Han: The Chapter of Joo Mong (삼한지주몽 三韓志朱蒙篇)

    Şimdi uzun uzun anlatmayı planladığım Jumong, bir Kore dizisi, 80 bölümlük tarihi drama olmakta. Trt izleyen herkes öğleden sonralarını Trt’nin çekik gözlülere ayırdığını bilir. Ben de vakti zamanında oturup Cangema’yla başladım Kore furyasına, Düşlerimin Prensi (Goong, bu arada buradaki kız YEH Kore’de baya popülermiş), Zoraki Prens (Goong-S), Sarayın Rüzgarı (Bu kötüydü, izleyemedim, Shin-be’ye rağmen), benim televizyonda yetişemediğim Denizler İmparatoru falan derken baktım ki ben Türk dizilerinden ziyade Kore dizilerinden haberdarım. Ama bi Cangema bi de Jumong, gerisi palavra söyleyeyim 🙂 Zaten Jumong’un reytingleri Seul’de %50’nin üzerindeymiş!

Başrol oyuncuları:

     jumong ve ilk sevgilisi sosono        

       Han Hye Jin (Sosono)       Song Il Gook(Jumong) 

Konunun başı:

    Jumong; yaklaşık 2000 yıl öncesini konu alıyor. Eskiden Korelilerin güçlü bir imparatorlukları varmış GoJoseon adında, Eski Joseon yani. Sonra Çinlilere (Han) yenilmişler. Joseon halkı da dağılıyor; kimisi Buyo’ya (Kore yarımadasında), kimisi diğer kabilelerde, dağlarda falan parçalanmışlar sonuçta. O zamanın Buyo prensi Gumwa  sonradan 3. bölümde kral oluyor zaten. İşte bu Gumwa bu Joseon halkını korumak istiyor. Gizli gizli(babasından) komutan Hemosu’yla küçükten saldırılara falan katılıyor, baya iyi arkadaşlar. Hemosu’nun teeek amacı Joseon halkı. Nitekim oğlu Jumong’un da teeek amacı bu olacak, bunun için Goguryo’yu kuracak… İşteee dizinin ana konusu bu: Jumong Han İmparatorluğu’ndan Joseon halkının intikamını alabilecek mi, yoksa ölüp gidecek mi?? 

   Hani son söylediğim olmayacak bir şey değil. Koreliler dizinin sonunda ana karakterleri öldürmeye bayılıyolar. Bakınız Emperor of the Sea, bakınız Damo..

 Ben Jumong’un çoğunu şurdan izledim:  http://www.myosju.com/jumong

Ama megaupload’dan da iyi kalitede indirilebilir: Megaupload linki: http://www.megaupload.com/?f=7TFAM145

Soompi forumunda istemediğiniz kadar çok haber, makale vs linki var. (kaydolmanız gerek)

Wiki yine yeni yeniden ana bilgi kaynağımız..

 

En sevdiğim bölümler:

#1 numara:  Hiç şüphesiz Sosono’nun Jumong’un hayatını kurtarışı çok güzeldi. O kırbaçla akşamında dayak da yemişti gerçi Jumong ama en azından mutlulardı kendi çaplarında. Sonra zaten ikisi de itiraf ediyo o günler hayatımın en mutlu günleriydi diye.

 jumong-sosono ilk karşılaşma

Jumong; ‘I liked you. My name is Jumong. Remember me..’

 Sosono: ‘Pathetic fool’   🙂

 

 

 

#2 numara: İzleyenleri en çok ağlatan sahne bu olmuş. Gerçekten de üzücüydü. Bir yandan küçük Yuri (Jumong’un oğlu) , ‘Omonim’ (Annecim) diye bağırarak annesinin hareketsiz yatan bedenine doğru ulaşmaya çalışırken; sarayda Yuhwa’nın hayatı son buluyordu, hem de onu en çok seven kişi yüzünden…

 jumong-ep67-, yuva/ yuhwa kanlar içinde

#3 numara: Bence Jumong’un ‘tahtın varisi’ (crown prince) yarışmasındaki performansı da etkileyiciydi. Özellikle gözünü kapatıp okları tam hedefe yollarken kimse bunu ondan beklemediği için inanılmaz bir gövde gösterisi olmuştu. Kral Gumwa bile şaşkınlıkla Jumong’un babasına ne kadar benzediğini fark etmişti.

 jumong-ep21-2, jumong'un oku, dövüşü

#4 numara: Yuri’nin Jumong’a kim olduğunu söylediği sahne. Karşılıklı ağlaşmalar falan.. Hiç erkeğe yakışıyo mu, cık cık 🙂 Daha sonra bir çırpıda Yuri’nin giydirilip adama benzediğini görmek de eğlenceliydi bence.

#5 numara: Sosono ve Jumong’un düğün törenine katılan(!) kucağında Yuri ile Jumong’a ulaşma hevesi kursağında kalan Yesoya’nın ağlayışı

#6 numara: Yesoya ve Jumong’un düğün törenine katılan(!) Sosono’nun ağlayışı.. Jumong hiç ister miydi böyle olsun 🙂

#7 numara:  Rahibe Mawuryung’a  Jumong’u lanetlemeye çalışırken şimşek çarpması, suratının yanmış tavuk gibi kararması,Yongpo’nun tabanları yağlaması, hepsi eğlenceliydi:)

#8 numara: Han İmparatorluğunu yenen Goguryo bu zaferi büyük bir şölenle kutlamıştı. Sosono’nun sevinci, eğlencesi çok güzeldi. ‘Hiç bu kadar lezzetli bir şey içmemiştim.’

 jumong-ep72-3, sosono sonunda gülüyor

#9 numara: Henüz birbirlerinden haberleri yokken, sırt sırta dövüşen baba oğul

#10 numara: Oi-ma-hyeob üçlüsü ve Mopalmo Usta Jumong’u kurtarmışlardı ve Mopalmo Jumong’a çelik kılıcı sonunda yapabildiğini söylemiş; ağlayarak (canım beniiim, çok acıklı ağlıyor ama) kılıcı Jumong’a verivermişti diğerleri savaşmaya devam ederken.

 

Karakterler:

Jumong: Song Il Gook

song il gook sevgisi, kucaklayışıBaşlangıçta hayta, kız peşinde koşan ama zaten o zamana kadar amaçsız. Ki bu bikaç bölüm daha uzun değil. Gücünün farkına varıyor. Tam bir dövüşçü oluyor. Hele bi ok atış var ki. Sadece bir değil 3 ok atıp yan yana giden 3 adamı vurabilme yeteneği, 2’li mücadele de 2 ok atıp bir ok karşıdakinin okunu kesiyor, öteki ok adamın saçının dibinden geçip onu korkutuyo falan. Daha neler neler 🙂

Bir de SIG’in özel bir kucaklama stili var. Elleri iki yandan kadının kafasını yakalıyo, ki hele bi sahnede bildiğin manavdan karpuz seçip tutar gibi şak diye Yesoya’nın kafayı kendine çekmişti, noluyoruz dedim. Kız kesin beyin sarsıntısı geçirmiştir o esnada. Zaten o sahnede biraz garip bakıyodu haha. İşte resimde stili apaçık :), 3 ve 4, ve belki 5. resim SIG’ın önceki dizisi ‘Terms of Endearment’tan. Hadi orda kadının kocası, işte onu teskin eden, ne bileyim her şeye rağmen bağışlayan koca rolündeymiş. 6. resim ‘Emperor of the Sea’deki kötü adam Yeum Yang-ama orada hayatı boyunca tek kadına sarılıyordu . Son 3 resim ‘Jumong’dan. 3’ü de farklı kadın fark ettiğiniz gibi:) Ben dizide artık 3. kadını da aynı şekilde kucaklayınca fark etmiştim. Ya adamda bi gariplik var diye. Sonra resim ararken buraya koyayım diye baktım ki benden başkaları da yakalamış, zaten anlaşılmayacak gibi de değil hani.

So Seo-no: Han Hye Jin

    Sosono (SoSuhNo diyen de var) da zengin bir tüccarın kızı. Çok zeki, akıllı, güzel ve yetenekli de, iyi savaşıyor erkek gibi. Lakin tek kusuru kız olması. Gerçi sonra kendini saydırmasını da biliyor ama dünya aynı dünya işte.

!!!   Bir de komiğime giden, dizi boyunca aklıma gelen bir şey var. Dizide henüz Jumong doğmamışken, hatta Hemosu Yuhwa’ya yüzüğü bile takmadan önce Hemosu Hanlılardan kaçıyordu. Yeontabal var, Sosono’nun babası, Keriyu kabilesinin lideri. İşte Hemosu onun yanına gitmişti kimliğini saklıyordu. Sonra eşkıyalar kervanlarına saldırdı, Hemosu da 10 kaplan gücünde olduğu için savaşıp Yeontabal ve ailesini korudu. Tam da o esnada Yeontabal’ın bir kızı doğmuştu işte. Yeontabal’ da kızın adını Sosono koyup, erkek gibi büyüsün falan istemişti. Yani Hemosu Sosono’nun da hayatını kurtarmış oldu böylece. Jumong; babasının hayatını kurtardığı bir kızı sevdi yani. Bir de bu hesapla Sosono Jumong’dan 1 yaş büyük 🙂

Saraydaki Mücevher dizisinde nasıl ki, Cangema Cungo Min’in hayatını bir kere kurtarmıştı da sonra ömür boyu Cungo Min Cangema’nın hayatını kurtarıp, yardım etmekten paralamıştı kendini. Burada da Sosono bi kurtardı Jumong’u, sonra ne zaman başı belaya girse, yok kabilesi yıkılacak gibi olsa falan Jumong orda bitti. Gerçi Jumong da Sosono’nun lojistik desteğinden yararlandı. Aman neyse, o onu o onu kurtaracak ki dizi olcak işte.

Kim ne derse desin tüm dizi boyunca hep Sosono mutlu olsun istedim. Niyeyse Sosono dışındaki kızları hazzetmedim hiç 🙂

Dae-so (Büyük prens): Kim Seung Soo

 jumong-ep28, jumong sosonaya sarılıyor

    Kıskannççç, hasettt, gıcııkkk. Deso böyle bi karakter işte 🙂  Yukarıdaki resimde hasetten çatır çatır çatlamak üzere olan Deso’yu görüyoruz. Tipik olarak gözler faltaşı pozisyonunda, ağız içine sinek kaçacak büyüklükte, burada görülmemekle birlikte postür kaymış olup, küçük kardeşinin sevdiği kadını çalmasına verdiği reaksiyonlar silsilesinin başlangıcı niteliğinde bir tepkidir bu…

!!!   Kore dramalarının izleyici olarak bana garip gelen 2 yanı var; biri flashback’ler, dramanın ilk 10 bölümünü izlemeniz bile gerekmeyebilir bazen, çünkü sonraki 50 bölümde 5 kez önceki önemli sahneleri gösterecekleri kesin. Başlarda ikinci en çok garipsediğim şey düşünmeleriydi. Karakterler özellikle geceleri oturup saatlerce düşünürler. İşin kötüsü izleyiciler de bunu saatlerce izler. Bazen kızıyorum hadi öteki sahneye geçin diye ama belki de dizinin bu kadar etkilemesinin sebebi o uzun acı çekme anlarına eşlik etmemiz olabilir 🙂

 

Yoo-hwa: Oh Yeon Su

Çok hoş bir kadın olduğunu düşünüyorum. Özellikle başlarda dizideki gençlik halinde şaçları açıkken, 40-50 yaşlarındaki biri nasıl 20 yaşında gözükebileceğini göstermiş, helal olsun. Rolü, Hemosu’ya yardım etmiş, bir yerden sonra kadın başına gücü yetmeyince sevdiği adamın başına gelen tüm kötü şeyleri gözleriyle görmüş, senelerce bunları aklından çıkarmamış bir karakter.

Geum-wa: Jun Kwang Ryul

Wan-hoo: Kyun Mi Ri (Dae Jang Geum’daki Lady Choi)

Yeo Mi-eul: Jin Hee Kyung

 

sayong biseksüel olduğunu söylüyor

 

Bir de Jumong’un 3 kafadarı var: Oi, Mari, Hyeopbo.

 

Benim bu üçlüdeki favorim Hyeob-po. Nedeni Sayong’la olan diyalogları. Bu dramanın komik kısımları bunlar çünkü. Yanda Sayong kız mı erkek mi olduğunu açıklıyor. Heob-po’nun duydukları karşısında ne kadar şaşırdığını söylememe gerek yok bence 🙂

 

 

Jumong Video: Jumong Sosono’nun onu kurtarışını, Damul yayını kırışını hatırlıyor. Ve tekrardan yayın durumunu, belki de kendi geleceğini görmeye giderken

 

Sahne Arkası:

Poster çekimlerinin olduğu keyifli bir video, buradan izlenebilir.

 yuhwa hemosuya kavuşur

 Bu süper komik gif’te (çalışırsa) Hemosu geliyor, Yuhwa ile beraber arada kara kedi olan Gumwa’yı ittirip birbirlerine kavuşuyolar 🙂  Bu kamera arkasında değil de dizinin içinde olsaydı keşke 🙂 

 

 

Dedikodular:

**Drama 60 bölümlük planlanmış, ama izlenme rekorları kırmaya başlayınca 80 bölüme uzatılmış.

**Bu tarihi dramanın yönetmenleri bütün tarihi karakterlere sadık kalmışlar ama bir tek Sosono karekterini biraz değiştirmişler. Gerçekte Jumong Sosono’yla çok daha sonra tanışıyormuş. Yani Jumong, Sosono, Deso aşk üçgeni yönetmenin uydurmasıymış.

**Aslında Lady Yesoya yani Jumong’un ilk karısını Buyong oynayacakmış, ama Buyong karakteri çok tutmayınca rolü Goong’un Minyorin’ine verilmiş.

**Denizler İmparatoru’ndaki kötü adam Yeum Jang rolünden sonra iyica ünlenen Song Il Gook, ilk defa Efsane Prens’te tam anlamıyla başrolde karşımıza çıktı.

 

Oyuncular:

 jumong oyuncuları, günlük hayatta farklılar baya

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: